Beautiful Piha! - Reisverslag uit Piha, Nieuw Zeeland van Astrid Bruursema - WaarBenJij.nu Beautiful Piha! - Reisverslag uit Piha, Nieuw Zeeland van Astrid Bruursema - WaarBenJij.nu

Beautiful Piha!

Door: Stridje

Blijf op de hoogte en volg Astrid

18 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Piha

Hallo Nederland en omstreken! Update met twee weken vol leuke dingen! Er stonden natuurlijk weer een aantal uitjes op het programma. Afgelopen zaterdag ben ik op surf trip geweest met een aantal mensen uit het hostel.

Nog nooit eerder had ik gesurft, dus ik zag het maar als een uitdaging. We vertrokken in een busje met twaalf man richting Piha Beach, een uurtje rijden vanaf het hostel. De route er naar toe is al de moeite waard! Een weg die nooit saai is, met veel rotsen, uphill, downhill, groen en honderd soorten bomen langs de weg. De groep bestond uit negen Duitsers, drie Nederlanders. Overal waar je komt in New Zealand hoor je Duitsers, ongelooflijk! Nadat we aan gekomen waren kregen we ons wetsuit en werd ons wat dingen uitgelegd over de zee en hoe je je board moet gebruiken. Deze jonge Nieuw Zeelandse surfboy praatte erg snel en met accent, van zijn uitleg snapte ik dus niet veel. Gewoon gaan met die banaan dus! Na eerst geoefend te hebben op het droge, gingen we de zee in. Maar ja, waar moet je beginnen? Na wat gestuntel, kopje onder gaan en board kwijt raken had ik een beetje in de gaten hoe het moest. Board in de richting van het strand, spring op je board, wacht op de golf die je meesleept en jump. En het belangrijkste blijf staan op je board!

In het begin is het super vermoeiend, de zee is zeker heel machtig. Golven van twee meter hoog, die mij een keer kunnen nemen. Een ontzettende stroming die je zo weer terug op het strand zetten. De eerste keren dat je alleen maar kan vallen. Of dat je alleen maar kopje onder gaat. Of dat board op je kop krijgt. Dan denk je welke gek heeft dit bedacht?! Maar na een break met een combi van, bbq, beer en beach, kon ik er weer tegenaan. Daarna ging het best wel goed en ben ik zelfs een paar keer blijven staan op mijn board. Dat moment is echt kicken! En dan weet je wat het zo leuk maakt. Op een prachtig strand, waar de zon de hele dag scheen, met super hoge golven. Soms keek ik even om me heen en dacht ik, ‘Jeetje Strid dit is mooi!’. De jongens die de trip verzorgden hebben een filmpje gemaakt, die op dit moment nog niet online staat. Maar die zal ik met jullie delen als het zover is! De terugweg was heerlijk rustig. Bijna iedereen was in slaap gevallen door de inspanning en de zon denk ik. Maar de route was zo mooi, ik vond het zonde om in slaap te vallen, ik bleef maar om me heen kijken.

Naast de tripjes in mijn vrije tijd, vermaak ik me ook goed in het hostel zelf. In het begin had ik er moeite mee om met zoveel mensen op een kamer te leven. Nu heb ik het naar me zin en accepteer je de mensen om je heen. Als je op de kamer bent, accepteer je dat iedereen zijn eigen ruimte heeft en een beetje privacy wilt. Dat betekent dat iedereen zijn eigen ‘holletje’ heeft op de kamer. Maar het is ook wel gezellig, je bent nooit alleen. Daarnaast heb ik wat faciliteiten in het hostel uitgeprobeerd. Zo is er een jacuzzi op het dakterras, die ik niet onbenut mag laten natuurlijk! Heerlijk om te chillen ’s avonds en uitzicht hebben op alleen maar gebouwen en lichtjes. Ook is er elke week pubcrawl, dat wordt georganiseerd vanuit het hostel. Met alle gasten uit het hostel en meestal wat mensen van de staff bezoek je een aantal kroegen. Hartstikke gezellig!

Afgelopen week ben ik met Koen naar de dierentuin geweest. Dat was heel grappig, met een aantal andere dieren dan in Emmen. Een tegenvaller was wel dat de ‘kiwi’ zich voor ons verstopte. Van deze grote, typisch Nieuw Zeelandse vogel hebben we alleen zijn witte snavel en zijn witte pootjes gezien. (Hij verbleef in een nachthok) Daarnaast was er ook een aap die een ontzettende show off was. Hij maakte super harde en rare geluiden die door het hele park hoorbaar waren. Op een gegeven moment hadden we het ‘geluid’ gevonden en kwamen we erachter dat het van de aap was. Zeker even het filmpje op fb kijken! Het was een heel mooi park met een soort rivier die door het hele park liep. Daarnaast was alles super schoon en groot. Wel opvallend dat heel NZ zo veel waarde hecht aan het schoon en milieuvriendelijk zijn. Dat komt overal terug. Na afloop van het bezoek konden we nog een foto kopen van ons samen. Normaal gesproken zou ik dat niet doen. Maar dit was zo leuk gedaan! Oftewel deal.

Daarnaast heb ik een nieuwe activiteit ontdekt hier. Sinds kort doe ik aan Bikram Yoga. Dat betekent dat je yoga doet voor 90 minuten lang, én in een ruimte waar het 42 graden Celsius is. De temperatuur loopt dus aardig op en je zweet je helemaal te pletter. Ik doe het nu een week (ben er zes keer geweest) en ik merk nu al verschil. Ik voel me sowieso veel fitter en vrolijker en ik ben ook veel flexibeler en soepeler. Dit ga ik dus nog even een tijdje volhouden!

Tot slot ben ik super blij, want Peter komt mij opzoeken in december voor drie weken! Leuk dat ik dan kan laten zien waar ik aan het werk ben, hoe de stad is en het land eruit ziet. Want sommige dingen kun je gewoon niet beschrijven, die moet je gewoon meemaken! Zijn tickets zijn geboekt en 14 december komt hij aan in Auckland!

Liefs, Astrid

  • 18 Oktober 2014 - 11:37

    Hennie Groenevelt:

    Weer mooie avonturen, Astrid! Enne, je roept wel: gaan met die banaan, maar zo'n surfboard is toch echt iets anders dan de banaan uit Argelès! Veel plezier maar weer, moet je ook nog werken zo af en toe of is dat bijzaak?

  • 18 Oktober 2014 - 15:26

    Miranda:

    Hoi lieverd
    ik vind het zo leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt
    helemaal super!
    Lekker blijven genieten
    en wat super dat Peter jouw kant op komt!!!
    Dikke knuffel van hier
    liefs Miranda

  • 18 Oktober 2014 - 21:00

    Anneke Dassen:

    Hoi Astrid, we komen 27 okt. om 23.45 uur aan in Auckland. ik vrees dat dat de plaatselijke tijd is. We overnachten in airport hotel Grand Chancellor.
    Laat je even weten waar we je kunnen ontmoeten?
    Liefs en groetjes van ons vijven en tot volgende week.
    Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Astrid in Nieuw Zeeland

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 13749

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 22 December 2015

Afstuderen in NZ

10 September 2014 - 04 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: