Pakketje van Peet! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Astrid Bruursema - WaarBenJij.nu Pakketje van Peet! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Astrid Bruursema - WaarBenJij.nu

Pakketje van Peet!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

26 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Eerst geef ik antwoord op de vraag of ik hier ook nog school gerelateerde activiteiten doe. Ja, naast het werken in het hostel vier dagen in de week, probeer ik het project voor school tussen al mijn andere activiteiten door te plannen. Er moet veel gebeuren voor school. Ik voer een opdracht uit om de faciliteiten in het hostel te verbeteren en op deze manier de gasttevredenheid te optimaliseren. Het is voor mij erg lastig om het verslag en mijn opdrachten in het Engels te schrijven. Maar oefening baart kunst, toch? Daarnaast heb ik een boek van Veerle gekregen: ‘English grammatica for Dummies’. Thanks Veerle, die zal ik er nog eens bij pakken. Maar met een beetje timemanagement houd ik drie vrije dagen voor leuke dingen!

Op het werk is het op dit moment heel druk, het is zomerseizoen op dit moment en we zijn bijna elke avond vol geboekt. We moeten echt ons hoofd erbij houden en voorzichtig zijn met boekingen aannemen, mensen die willen verlengen of allemaal in dezelfde kamer willen verblijven. Omdat er zoveel boekingen in de weg zitten, is het niet altijd mogelijk om iedereen tevreden te stellen. Daarnaast kan het zo druk zijn op de receptie dat er lange rijen staan. Werken onder druk is lastig en je wilt heel gehaast werken. Maar fouten voorkomen scheelt meer tijd dan fouten oplossen. Dus ik moet gewoon rustig blijven en niet te overhaast willen werken.

Afgelopen dinsdag kreeg ik het beste kadootje ever! Ik was onderweg naar de keuken om te ontbijten. Onderweg naar boven op de trap, las ik een berichtje van Rieke die aan het werk was op de receptie, ‘There’s a parcel for you Astrid!’. Als een gek heb ik rechtsomkeert gemaakt en ben ik naar beneden gerend! Het was een super grote doos met het handschrift van Peter, wat ik herken uit duizenden. Ik had moeite om die doos te openen want hij was goed afgesloten en ik kon de opening niet vinden. Misschien kwam dat ook omdat ik helemaal stond te trillen zo zenuwachtig was ik. Ik zag allemaal verpakte dingen en een brief, die moest ik eerst lezen. Ik kon me echt niet concentreren op wat er stond, maar er zaten naast de kadootjes in box ook nog een aantal foto’s die ik nog niet direct mocht openen. Maar de pakketjes mochten wel geopend worden. Als eerst zag ik mijn shampoo! Mijn eigen Andrelon Perfecte Krul (heerlijk!!) en mijn haarmousse, perfect! Dat kennen ze hier gewoon niet. Eindelijk kan ik mijn krullen weer fatsoenlijk in model brengen! Toen kwam het voedsel tevoorschijn, Calve pindakaas, echt een super grote verpakking, wauw! En de echte De Ruijter vruchtenhagelslag. En tot slot een groot pakket: mijn enige echte Cruesli! Dat kennen ze hier niet, alleen cornflakes (echt een hele vieze smaak heeft dat). Tot slot ook nog een mega zak pepernoten. Geweldig, die zijn zo lekker! Ik was echt het gelukkigste meisje in New Zealand op dat moment! Met tranen van blijdschap en veel enthousiasme heb ik alles open gemaakt.

Maandag ben ik met Koen naar Piha geweest. We waren beide vrij die dag en hij kon een auto lenen van zijn roommate. Super handig! Koen had al eerder links gereden, maar in die grote stad is het toch wel spannend. Aan mij de taak om de kaart te lezen. Wat bij de eerste straat al fout ging omdat alles een richting verkeer was. Maar goed, het is ook wel weer grappig om een beetje te verdwalen en rond te cruisen. Weer die mooie route er naar toe. We kwamen zelfs langs een weg die heet; Strid Rd. Mijn weg! De terugweg zouden we een foto maken, maar de terugweg verliep even anders en hadden we een hele andere route. Die weg hebben we dus niet meer terug gevonden haha. We zijn eerst naar het strand geweest en hebben rond gelopen op dat gigantische strand met die machtige golven. Het was super mooi weer, maar erg winderig. Toen kwamen we tot de conclusie dat we even op zoek moesten gaan naar een duin uit de wind. Daar hebben we geluncht en hadden we besloten dat we hier voorlopig nog even niet weg zouden gaan. Insmeren en even gerelaxt in de zon!

Na een uurtje hebben we de auto weer gepakt en zijn we richting de watervallen gereden. Daar is de KiteKitetour van ongeveer drie kwartier lopen. Het lijkt alsof je een soort regenwoud in loopt met allemaal tropische bomen en aparte vogels. Langs het weggetje dat je loopt, stroomt ook het water afkomstig van de waterval met super helder water. Je vervolgt je route en telkens wordt het mooier, je gaat meer omhoog en hoort het water van de waterval, maar weet niet precies waar het is. Op een gegeven moment hadden we zo’n mooi uitzicht op die waterval! Tijd voor een foto en snel door want ik wilde er naar toe. Ik voelde me net een Golden Retriever toen ik dat water zag en moest dat water echt in, hoe koud het ook was! Ruimte om om te kleden was er niet echt, allemaal kleine en grote keien op een bult. Dus mijn yoga skills om balans te houden kwamen goed uit. De eerste stap in dat ijskoude water, het was zo freezing! Maar je wilt verder richting die waterval lopen, wat erg lastig was want die keien op de bodem zijn heel onregelmatig natuurlijk. De adem wordt je benomen omdat het zo koud is, maar het geeft zo’n kick, dat het alles goed maakt! Als je onder die waterval staat, komt het water zo hard naar beneden dat het zeer doet op je rug. En de stroming is zo sterk dat je bijna je broekje kwijt raakt. Maar we hebben het geflikt en hebben onze ballen wel even getoond, Koen bijna letterlijk en figuurlijk!

Gisteravond ben ik met Marieke naar een cafe geweest en hebben we even een drankje gedaan. Daar kwamen we een kiwi tegen die iets te diep in het glaasje had gekeken. Hij kwam bij ons aan tafel zitten en had de machtigste verhalen. Hij vertelde welke dingen we écht moesten doen in NZ. Maar zei telkens hetzelfde; zoals de Sky Tower bezoeken. En het mooiste was, dat hij telkens zijn fles bier aan zijn mond hield, terwijl die hartstikke leeg was. Telkens als hij een ‘slok’ nam, lagen we helemaal dubbel van het lachen. Geweldig!

Gister zijn we als medewerkers van Nomads ook uitgenodigd om op een cruise te gaan. Eerst kregen we een super snelle rondleiding door het Maritiem museum, het was een mooi museum met een mooie uitstraling en veel oude schepen. Na een half uurtje gingen we aan boord van een oud schip en gingen we een rondje touren in de haven van Auckland. Het was super mooi weer en ik hou echt van varen, ik moest weer even denken aan de woonboot in Groningen. Dat ik daar altijd zo heerlijk kon slapen, hij schommelde ook altijd een beetje! Na afloop stond er een hapje en drankje voor ons klaar bij Degree, een super hippe bar met uitzicht op de haven. Toen eenmaal al dat eten op stond dacht ik dat ze gerekend hadden om vijftig man in plaats van tien. Kippenpootjes, kipfilet, gehaktballen, zes verschillende soorten pizza stukken, gamba’s, salade, alles! Daarnaast is de wijn hier in New Zealand echt super lekker. Prima vermaakt op mijn vrije dag hihi.

Deze week staan er een aantal leuke uitjes op de planning; een feest van Stray, een reisorganisatie in NZ. Het feest is in de stad en bedoeld voor alle medewerkers. Het schijnt dat het te gek moet zijn en heb er super veel zin in. Ik heb wel veel vroege diensten die week (07:00), dus het wordt even doorzetten, maar dat vind ik niet erg. Bovendien ga ik vrijdag naar de Bay of Islands, het noorden van New Zealand. Ik werd uitgenodigd door Jareth, de busdriver om mee te gaan! Dat sla ik natuurlijk niet af. Daarnaast ben ik nu heerlijk aan het genieten van mijn broodje met Calve pindakaas! De perfecte brandstof voor twee uurtjes yoga straks.

Nederland heeft een paar extra uurtjes kunnen slapen vannacht, dus het tijdverschil is vanaf dit moment heel makkelijk! Ik loop precies twaalf uurtjes voor op jullie. Ik vind het jammer dat ik alle leuke verhalen moet horen over de leuke feestjes die ik gemist heb.. Maar voor alsnog gaat de tijd veel te snel voorbij, want ik vermaak me toppie hier!

Liefs, Astrid

  • 26 Oktober 2014 - 08:35

    Yvonne:

    Astrid weer een geweldig verhaal, als deze opleiding je niet bevalt kun je altijd nog reisverslaggever worden. Gr yvonne

  • 26 Oktober 2014 - 08:58

    Sietske:

    Geweldig om elke keer je verhaal te lezen! Leuk om te lezen, wat een ervaring!! Heel veel succes en plezier. Tot hoe lang ben je daar? O ja en Peter kwam ook nog. We lezen snel weer van je. Groetjes ons!

  • 26 Oktober 2014 - 11:24

    Minsje Veenstra:

    Hallo Astrid,

    Ontzettend leuk om je verhalen te lezen.
    Geniet ervan en veel (leer) plezier!!!

  • 26 Oktober 2014 - 16:25

    Ellie En Rudi:

    Hallo Lieve Astrid,
    Allereerst bedankt voor je mooie kaart.
    En wat weer een avonturen heb je beleefd, het is mooi om te lezen dat je het werk toch goed kunt combineren met het genieten van de prachtige natuur daar.
    Want natuurlijk ben je daar op stage, maar ook om het land te leren kennen.
    Ik heb een mooi boek gevonden van een schrijfster die opgroeide in Khandallah (nieuw Zeeland) zij studeerde Maori. Een roman die een intrigerend beeld schets van het Nieuw Zeeland in de jaren vijftig, een land vol tegenstellingen en discriminatie. Heb je al iets gezien van de Maori ?
    Ik zet het boek in de boekenkast zodat jij het eruit kunt halen als je weer terug bent.
    Wat schattig van Peter zon pakketje, echt lief bedacht.
    De familie is ook onderweg, ben benieuwd wat zij vinden van je stage land.
    Je bent goed bezig en wij zijn trots op jou!!!!!
    liefs Papa en Ellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Astrid in Nieuw Zeeland

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 13730

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 22 December 2015

Afstuderen in NZ

10 September 2014 - 04 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: