Dromen worden werkelijkheid - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Astrid Bruursema - WaarBenJij.nu Dromen worden werkelijkheid - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Astrid Bruursema - WaarBenJij.nu

Dromen worden werkelijkheid

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

06 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Een begin van een nieuw avontuur. Er gaan veel emoties door mij heen. Weer stond ik op Schiphol. Angstig afwachten of mijn koffer niet veel te zwaar was. (Uiteindelijk wel een aantal kilo te zwaar, maar dat werd door de vingers gezien.) Weer stond ik op Schiphol met lieve vrienden om mij heen. Trots toekijkend dat die kleine het weer flikt. Weer laat ik mijn vriend Peter achter voor vijf maanden. Weer een lange reis voor de boeg. (Twee keer een vlucht van 12 uur.)

Maar het is het allemaal waard. Want mijn dromen worden waargemaakt. Mijn droom om Nieuw Zeeland voor een tweede keer te bezoeken is uitgekomen. Mijn droom om een gave afstudeerplek te krijgen is ook uitgekomen. Daarom ga ik ervoor!

Ik werd opgehaald van Auckland Airport door Anne, een researcher aan de AUT (Auckland University), tevens een oud docent van mij in Groningen in het eerste jaar! Fijn om door een bekende op een nieuwe plek gebracht te worden. Ten opzichte van mijn vorige bezoek, ben ik er behoorlijk op vooruit gegaan. Ik heb nu beschikking over mijn eigen studio! Het is van alle gemakken voorzien, echter het bed is erg wennen, net zo hard als slapen op de vloer.

Na de reis stond een powernapje op de planning. Tien uur in de ochtend was ik ingechekt en ben ik vrijwel direct totaal gebroken in slaap gevallen. Mijn wekkers heb ik niet gehoord. Met als gevolg dat ik in de avond rond zes uur wakker werd. Receptie gesloten, winkels gesloten. Het was tijd om internet op mijn telefoon te regelen. De stad is bekend voor mij, ook al zit ik nu op iets andere locatie dan de vorige keer. Een SIM kaart was zo gepiept en ik heb nu een internet bundeltje om te appen en een blogje te schrijven.

Dat powernapje na mijn aankomst, is niet ten goed gekomen voor
de jetlag. Dat betekent dat ik weinig geslapen heb deze nacht. (Hèhè logisch, als je overdag al slaapt..) Dat betekent ook dat er tijd is om een rondje te hardlopen voor mijn eerste afspraak. Dat ga ik echter niet doen. Het is hier nu bijna 5 uur in de ochtend. Om 9 uur staat de eerste afspraak met mijn opdrachtgever gepland! Spannend!

Liefs uit een regenachtig Auckland!


  • 06 Augustus 2015 - 19:14

    Ellie En Rudi:

    He Astrid
    Dat is snel. en leuk
    Niet zo raar dat je een jetlag hebt na zoveel uren reizen en verslapen hoe vervelend ook niet
    Wij wensen je vanuit een zonovergoten Oosterstreek veel succes bij je eerste gesprek
    We denken aan je
    liefs Papa en Ellie

  • 06 Augustus 2015 - 19:18

    Peter:

    Toppertje!

  • 06 Augustus 2015 - 20:55

    Sietske:

    Mooi dat je weer goed bent aangekomen!! Wat ben jij toch een slaapkop zeg. Hihi.. Veel geluk en maak er weer wat mooist van. Groetjes ons!!

  • 06 Augustus 2015 - 23:24

    Siepie:

    Ben blij dat je goed aangekomen bent. Ik wens je heel veel plezier daar de komende maanden!!!
    Heel veel liefs Siepie

  • 07 Augustus 2015 - 07:03

    Hennie Groenevelt:

    Leuk, Astrid! Ik ga je weer volgen, hoor! Veel succes en plezier daar!

  • 07 Augustus 2015 - 10:53

    Anneke:

    Hoi Astrid, fijn dat je veilig aangekomen bent.
    Nu heerlijk genieten van je baan en het prachtige land( zelfs als het regent)We zijn benieuwd naar je verhalen!
    Liefs van ons allen uit Boijl

  • 08 Augustus 2015 - 11:29

    Yvonne:

    Hey astrid fijn dat je weer veilig bent aangekomen. Veel plezier de komende 5 maanden en ga met plezier je blogs weer lezen . Succes meis bist een topper

  • 09 Augustus 2015 - 10:12

    Opa En Oma Veenstra:

    Heey Asrid fijn dat je goed overgekomen bent, wij zijn bij Geertje en gaan nu fietsen tis mooi weer,
    Heel veel plezier!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Astrid in Nieuw Zeeland

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 13693

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 22 December 2015

Afstuderen in NZ

10 September 2014 - 04 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: