Aftellen! - Reisverslag uit Haulerwijk, Nederland van Astrid Bruursema - WaarBenJij.nu Aftellen! - Reisverslag uit Haulerwijk, Nederland van Astrid Bruursema - WaarBenJij.nu

Aftellen!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

08 September 2014 | Nederland, Haulerwijk

Welkom in mijn reisdagboek!

Over twee dagen is het al zover. Woensdag 10 september zal ik om 12:00uur vertrekken vanaf Schiphol, om in Kuala Lumpur over te stappen naar Auckland, Nieuw Zeeland. Daar zal ik donderdagavond om 23:00uur landen. Ik heb een aantal dagen om bij te komen van de jetlag, want maandag 15 september heb ik mijn eerste stagedag bij Nomads World Auckland. Het is een hostel gericht op de jeugd waar veel activiteiten georganiseerd worden.

De tijd vliegt! In december vorig jaar kreeg ik het in mijn hoofd op naar Nieuw Zeeland te gaan. Het prachtige land, de ontspannen cultuur en verder weg kan bijna niet.. Hier heb ik werk van gemaakt en in maart had ik mijn skype sollicitatie gesprek met Nemo, de manager van het hostel. Als de dag van gister weet ik nog hoe zenuwachtig ik was. Dat ze tien minuten te laat online waren op skype. Zit je dan in je nette pakkie in spanning te wachten voor de laptop.. De layback cultuur kwam toen al een beetje naar boven. Het zal wennen worden voor mij, maar misschien bevalt het me ook wel haha. Uiteindelijk is het toch goed gekomen, ik kreeg bericht: 'Good news, we would like to hire you!'

Na veel voorbereiden, zoals een visum aanvragen, tickets boeken, administratie rond maken, contracten met school afstellen, komt het toch wel dichtbij. Ben je al zenuwachtig? Nee eigenlijk niet. In de zomer ben ik in Luxemburg geweest, daar werkte ik zeven dagen in de week in een viersterrenhotel. Weinig tijd om je druk te maken over je reis. Bij thuiskomst stond er nog een belangrijke taak op mij te wachten. Als ceremoniemeester van de bruiloft van mijn moeder en Wolter had ik weer een nieuwe uitdaging.

Afgelopen vrijdag was de grote dag van de bruiloft. Wat een prachtig weer, leuke mensen, het ja-woord, het feest, super! En... Alles liep op rolletjes (geloof ik). Twee dagen voor de bruiloft heb ik een koffer van Tamara geregeld. Want ja, nog een klein weekje. Ik zat bij Tamara en Siepie op de bank en ze vroegen, heb je dit? Heb je dat? Dingen waar ik zelf nooit over na heb gedacht.. Na de bruiloft zou ik daar mee verder gaan. Dat moment is nu aangebroken zeg maar.

Bij de laatste voorbereiding hoort natuurlijk een blog schrijven... Misschien die grote groene koffer eens inpakken. Mijn tickets en visum printen. En belangrijkste nog wel, een feestje geven!

Ik ben totaal niet zenuwachtig voor de reis, misschien komt dat pas als ik een koffer met al mijn schoenen kwijt raak. Of helemaal niet. Door de enthousiaste verhalen van iedereen die er is, of is geweest, heb ik er in ieder geval super veel zin in! Kan niet missen. Maar aan de andere kant, natuurlijk ga ik ook mijn lieve Peter, vrienden en familie hier missen.

Liefs, Astrid

  • 08 September 2014 - 13:39

    Siepie:

    Lieve Astrid,
    Ik hoop dat je het daar ongelovelijk naar je zin hebt. Nu je koffer vullen, een geweldig feestje bouwen en dan aan de reis beginnen.Heel veel plezier en succes.
    Liefs Siepie..

  • 08 September 2014 - 13:52

    Ellie En Rudi:

    He lieve Astrid,

    Wat leuk een blog. zo blijven we toch nog een beetje op de hoogte van je (spannende) avonturen.
    We zijn heel benieuwd hoe je het gaat ervaren en wat je allemaal tegen gaat komen.
    We wensen je een goede reis en een behouden aankomst.
    liefs van Ellie en Papa

  • 08 September 2014 - 13:57

    Linie Habing:

    Hoi Astrid,
    Wat geweldig dat je zoiets gaat doen. Weet zeker dat je het daar prima gaat doen. En ik blijf graag op de hoogte van dit prachtige avontuur. Goede reis en gezond weer terug komen.
    Veel plezier gewenst.

  • 08 September 2014 - 15:20

    Gea:

    Lieve Astrid,
    Goed idee dit blog (volgde het blog van Tamara destijds ook) dan weten we een beetje wat je uitspookt daar.
    Nou de organisatie was top van onze bruiloft, daardoor is je eigen organisatie omtrent je stage er wel wat bij in geschoten ;)
    Daarom heb ik de hapjes voor je afscheidsfeestje maar gemaakt :) vanavond kan het feestje beginnen.
    De fotostudio gaat nog 1x fungeren als feestzaal en is er helemaal klaar voor.
    Wij brengen je naar Schiphol woensdag en dan kan het grote avontuur beginnen.
    We hopen dat je alles in de groene koffer krijgt en dat die gelijk met jou aankomt in het verre oord.
    Tot straks, Wolter en Mama

  • 08 September 2014 - 16:55

    Sandra:

    lie ve Atrid,
    Geniet ervan en ga je blog volgen
    Super dat je dit gaatvdoen!!!

    Gr Sandra

  • 08 September 2014 - 20:04

    Gea Van Zanden:

    Lieve Astrid. Wij wensen je een super fijne tijd daar in Verweggistan. Dat wordt vast genieten. We gaan je volgen vanaf hier. Een hele goede reis en pas goed op jezelf. Veel liefs. ...Franke en Gea

  • 09 September 2014 - 17:02

    Anneke Dassen:

    Lieve Astrid, maak je geen zorgen, daar is alles te koop wat je nodig hebt. geniet van je afscheidsfeestje en verheug je op alle nieuwe ervaringen. Je zullt er veel nieuwe vrienden bij krijgen en de tijd van je leven hebben!
    Lieve groetjes en tot ziens in Auckland.

    Anne en Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Astrid in Nieuw Zeeland

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 13732

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 22 December 2015

Afstuderen in NZ

10 September 2014 - 04 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: